logo

231 Model (Italian Legislative Decree 231 of 2001) 

The Italian Legislative Decree 231 of 2001 (“Decree 231/2001) provides the administrative liability of companies in the event of commission of crimes expressly provided in Decree 231/2001 by subjects who hold a “top level” position or by so-called “lower level” staff.

Further, Decree 231/2001 provides also that a company may adopt an Organisational, Management and Control Model that allows the prevention of the commission of crimes by its own personnel in the interest or to the benefit of the same company. In order to promote an always greater culture of ethics and compliance with the law, PPG has decided to take the opportunity presented by Decree 231/2001. In 2012, the PPG companies in Italy therefore each adopted its own Organisational, Management and Control Model (“the 231 Model”).

PPG’s 231 Model consists of the rules and measures aimed at preventing the commission of crimes in the interest or to the benefit of PPG. PPG’s 231 Model includes and refers to all the corporate procedures already in being, such as, for example, the PPG Global Code of Ethics, the PPG Global Anti-Corruption Policy, the PPG Global Export Control Policy, and all the PPG procedures in the field of safety, health, and conditions of the workplace. Thus, PPG’s 231 Model strengthens the importance of the compliance with the law and the group policy by PPG personnel.

To consult the 231 Model adopted by the PPG Italian companies and the PPG Global Code of Ethics, please see below.



Modello 231 (Decreto Legislativo Decree 231 del 2001)

Il Decreto Legislativo 231 del 2001 («D.Lgs. 231/2001») prevede la responsabilità amministrativa delle società nel caso di commissione dei reati tassativamente indicati dal D.Lgs. 231/2001 da parte del personale «apicale» o «sottoposto».

Il D.Lgs. 231/2001 prevede altresi’ che una società possa adottare un Modello di Organizzazione, Gestione e Controllo che consenta di prevenire la commissione di reati da parte del proprio personale nell’interesse o a vantaggio della società stessa.
 
Al fine di promuovere una sempre maggiore cultura di etica e conformità alla legge, PPG ha deciso di cogliere l’opportunità presentata dal D.Lgs. 231/2001. Nel 2012 le società di PPG in Italia si sono quindi dotate di un proprio Modello di Organizzazione, Gestione e Controllo («il Modello 231»).

Il Modello 231 di PPG è un insieme di regole e misure che hanno lo scopo di prevenire la commissione di reati posti in essere nell’interesse o a vantaggio di PPG. Il Modello 231 di PPG recepisce e fa riferimento a tutte le procedure aziendali già in essere, come ad esempio, il Codice Generale di Etica di PPG, la Politica Generale Anticorruzione di PPG, la Politica Globale di Controllo delle Esportazioni di PPG, cosi’ come tutte le procedure PPG in materia di sicurezza, salute e condizioni di lavoro. Il Modello 231 di PPG rafforza quindi l’importanza della conformità con la legge e le policy di gruppo da parte del personale di PPG.

Per consultare il Modello adottato dale società italiane di PPG ed il Codice Generale di Etica di PPG Industries, vedere qui di seguito.


PPG Industries Italia SpA
Modello 231 PPG Industries Italia SPA.pdf
All.5 Regolamento ODV PPG Industries Italia SPA.pdf
All.5 Sistema Sanzionatorio PPG Industries Italia SPA.pdf

PPG Italia Sales_Services Srl
Modello 231 PPG Italia Sales_Services Srl.pdf
All.5 Regolamento ODV PPG Italia Sales_Services Srl.pdf
All.5 Sistema Sanzionatorio PPG Italia Sales_Services srl.pdf

PPG Italia Business Support
Modello 231 PPG Italia Business Support Srl.pdf
All.5 Sistema Sanzionatorio PPG Italia Business Support Srl.pdf
All.5 Regolamento ODV PPG Italia Business Support Srl.pdf

Ampaspace
Modello 231 Ampaspace
All 5 Modello Dlgs 231 Regolamento OdV Ampaspace.pdf
All 5 Modello Dlgs 231 Sistema sanzionatorio Ampaspace.pdf

Codice Generale di Etica di PPG Industries (ITA)
PPG Global Code of Ethics (ENG)